sobota, 20 czerwca 2015

Wyścig śmierci - recenzja

Hej wszystkim :)
Już od pewnego czasu zastanawiałam się nad tym, aby co jakiś czas wstawić recenzję jakiejś książki. Zazwyczaj kończyło się to tylko na planach :D Ale dzisiaj postanowiłam się przełamać i pod sądem postawiłam książkę Maggie Stiefvater Wyścig śmierci.
Co skusiło mnie do jej kupienia? Oczywiście autorka. Czytałam już trylogię Drżenie tejże autorki i byłam nią zachwycona. Spodobał mi się w szczególności jej styl pisania, dlatego wyszukałam jej inne powieści. Tak właśnie w moim domu pojawiła się nowa powieść Maggie Wyścig śmierci



 
 Akcja powieści rozgrywa się na wyspie Thisby, gdzie co roku odbywa się Wyścig Skorpiona. Jeźdźcy nie dosiadają zwykłych koni, tylko śmiertelnie niebezpieczne konie wodne. Cel jest jeden - dotrzeć do mety, a stawką jest życie lub śmierć. Głównymi bohaterami są Sean i Kate "Puck". Sean, dziewiętnastoletni chłopak, wygrał już w wyścigu cztery razy, walczy w wyścigu nie tylko o ukochanego rumaka, ale także o przyszłość i przeżycie. Kate jest pierwszą kobietą w historii wyścigów, która odważyła się wystartować. Jako jedyna z jeźdźców dosiada zwykłą klacz Dove. Dla Kate wygrana oznacza ocalenie domu i jej bliskich. 
Sean wie o koniach wodnych wszystko, w przeciwieństwie do Puck. Dziewczyna zdaje sobie sprawę z tego, że startując w wyścigu na zwykłym koniu może zostać zaatakowana od razu na starcie przez drapieżne konie innych uczestników. 
Wyścig jest na tyle niebezpieczny, gdyż odbywa się na plaży, a chociażby najmniejszy szmer fal wzbudza w koniach wodnych chęć powrotu do ich domu w morzu, a zapach człowieka wzbudza w nich mordercze instynkty. 
Drogi Seana i Kate krzyżują się, gdy chłopak dostrzega w dziewczynie wolę walki, a także swój własny upór. Książka jest pełna oddania, zaufania i nadziei, a także miłości. Powieść przedstawia nam przeróżne barwy miłości i to, jak dokonane wybory stwarzają możliwość bycia razem.

Moim zdaniem książka jest na prawdę bardzo fajna, dobrze się ją czyta. Mimo, że tytułowy wyścig opisany jest dopiero pod koniec utworu (wcześniej pokazane są przygotowania, które trzymają czytelnika w ogromnym napięciu), z chęcią czytałam każdy rozdział. 
Polecam Wam Wyścig śmierci, a także inne utwory Maggie Stiefvater. Są na prawdę świetne! :)
Moja ocena dla tej książki to 7/10

Czytaliście Wyścig śmierci? Jak wrażenia? :) 
A może czytaliście  jakąś inną książkę autorstwa Maggie Stiefvater?

4 komentarze:

  1. Całkiem ciekawa się wydaje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam czeka na półce na swój czas kupiłam w biedronce za 13zl! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. super cena! :) ja moją niestety kupiłam za 39,99zł, ale mimo wszystko mi się podobała i nie żałuję ;)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawione komentarze ;)
Jeśli spodobał Ci się mój blog i chcesz być na bieżąco, to zapraszam do obserwowania. Z pewnością Cię znajdę i się odwdzięczę ;)